הקמת עסק חדש

שוקלים להקים עסק חדש? אולי זה הראשון שלך או אולי אתה יזם סדרתי עם כמה עסקים מצליחים בחייך והרעיון המבריק הבא שלך הרגע הגיע. יש לך רעיון מטורף, תוכנית עסקית מזהירה, מוטיבציה בשיא כל הזמנים, ואתה מוכן להתקדם במלוא המהירות. אבל … אולי לא כדאי לך.

המציאות הקשה היא שרוב העסקים החדשים נכשלים. על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה , כ-20% מהעסקים הקטנים נכשלים בשנה הראשונה שלהם, 50% נכשלים בשנה החמישית שלהם, ו-70% נכשלים בשנה העשירית שלהם.

ניתוח בארה"ב של 101 מייסדי סטארט-אפים מצא כי אלה הסיבות העיקריות לכך שעסקים חדשים נכשלו:

  • 42% מהעסקים הקטנים נכשלו מכיוון שאין צורך יותר בשוק בשירותיהם או במוצריהם.
  • 29% נכשלו בגלל שנגמר להם המזומנים.
  • 23% נכשלו מכיוון שלא היה להם צוות נכון שמנהל את העסק.

ברור שיש כמה סיבות שבגללן עסקים חדשים נכשלים. כיזם המתכונן לפתיחת עסק חדש, יש הרבה אי וודאות לפניך. אבל מה אם הייתה דרך להפחית את הסיכון הזה?

המטרות של רוב היזמים כוללות הגעה לחופש פיננסי, עבודה על לוח הזמנים שלהם , השפעה על העסק – או את כל השלושה. עם איזה מטרה אתה הכי מזדהה. יש דרך טובה ומהירה יותר להגיע אליה.

קנו עסק מבוסס

רוב הספרים, המשאבים וקורסי ההכשרה שעברתם עד היום, כנראה לימדו אתכם דבר אחד – איך לפתוח עסק חדש. אם אתה רוצה להגיע ליעדים שלך מהר ממה שאי פעם ידעת שאפשר

הנה 5 סיבות שאתה צריך לקנות עסק מבוסס במקום להקים עסק חדש:

1. שלמו לעצמכם והרוויחו מהר יותר

מרבית היזמים פותחים עסק עם מטרה ברורה: להרוויח כסף. הם התכוונו להכניס שקלים רבים לכיסם
במהירות האפשרית כדי שיוכלו להשתמש בכסף לטיפול במשפחתם, לנסוע יותר, לתת יותר, לבלות יותר זמן עם ילדיהם וכו '. אולם מה שרוב היזמים לא מצליחים לזהות הוא שכאשר פותחים עסק חדש הם יצטרכו להשקיע מאמצים רבים לאורך זמן לא ידוע.

תצטרכו לשלם מכיסכם כדי לכסות עלויות בלתי צפויות, מכשולים בלתי צפויים, העסקת צוות ועוד. זה ייקח כמה חודשים – אולי אפילו שנים – לפני שתקבל אי פעם שקל אחד.

במקום זאת, קנו עסק שכבר קיים. קניית עסק מבוסס אומר שתוכל להרוויח באופן מיידי ותהיה בדרך להגיע לסוג החופש הכספי שיש לך בראש. אתה יכול להשקיע את זמנך בעבודה על העסק ולהגדיל את הרווחים הקיימים שלך עוד יותר.

2. התשתית כבר הוקמה

יתרון עצום נוסף של רכישת עסקים קיימים ומבוססים הוא שלא צריך לדאוג לבניית העסק מאפס. בדיוק כמו בית, עסק חייב להיות בעל בסיס חזק כדי לשרוד. נהלי עבודה סטנדרטיים, מדיניות ועובדים מתאימים הם רק כמה מהם. לכל היצירות האלה לוקח שנים לבנות מאפס.

כשאתה קונה עסק קיים, אתה קונה מערכת תפעולית מלאה אשר כבר קיימת. אתה יכול להיכנס כבעלים החדש של העסק בידיעה שכבר בוצעו עבודות היסוד הכי גדולות והעסק שלך כבר רווחי.

בתור הקונה, זה התפקיד שלך לעשות את בדיקת הנאותות שלך כדי לוודא שיש לך את כל המידע הדרוש לפני הקנייה, אז אם אתה מרגיש שכל הנתונים הובאו במהלך המשא ומתן עם המוכר, שאל שאלות נוספות עד שתהיה בטוח.

3. אתה לא צריך להשתמש בכסף שלך כדי לקנות עסק

האמת היא שאתה אפילו לא צריך כסף משלך כדי לקנות עסקים קיימים. רוב היזמים אינם מודעים לכך, אך ישנן מאות אסטרטגיות בהן תוכלו להשתמש בכדי לרכוש עסקים קיימים מבלי להשתמש בשקל אחד מכספכם.

אחת הדרכים היא להפוך את מוכר העסק לחלק מהעסקה. המשמעות היא שתוכלו לנהל משא ומתן עם המוכר לשלם לו סכום מוגדר מרווחי החברה לחודש עד לתשלום היתרה המוסכמת.

טקטיקה נוספת היא שימוש ברכישת נכסי חברת המטרה. כאשר חברה אחת רוכשת את מרבית או כל מניותיה של חברה אחרת כדי להשיג שליטה בחברה זו. רכישה של יותר מ -50% ממניות חברת היעד נכסים אחרים מאפשרת לרוכש לקבל החלטות לגבי הנכסים שזה עתה נרכשו ללא אישור בעלי המניות האחרים בחברה.יש להזהר ממצב זה.

​4. אנשים ממש רוצים למכור לך את העסק (המצליח) שלהם

דבר אחד שאני שומע לעתים קרובות מצד יזמים המעוניינים לקנות עסקים הוא שהם לא יודעים מדוע הבעלים של עסק מצליח ירצה למכור אותו.

האמת היא שיש אלפי עסקים מצליחים להפליא למכירה כרגע, כאשר הבעלים נואשים למכור אותם בהקדם האפשרי. אם להזכיר רק כמה סיבות מדוע אנשים מוכרים עסקים: הם מחפשים לפרוש, ילדיהם לא רוצים לרשת את העסק המשפחתי, או שהם פשוט לא רוצים עוד את הלחץ שמגיע עם בעלות על עסק.

עם זאת, יש דרך נכונה ודרך שגויה לפנות לבעלים או למוכר של עסק. ברכישת עסק חשוב לפתח קשרים עם הבעלים, ולהרוויח את אמונם וזאת הרבה לפני שנחתמת עסקה.

בדומה להיכרויות, חשוב לתקשר עם מוכר העסק ולהבין את דאגותיהם וצרכיהם.

​5. אתה יכול לקנות בביטחון בידיעה שתרוויח לטווח הארוך

אם אתה עדיין לא בטוח אם קנייה של עסק קיים היא בשבילך, אתה בטח תוהה כיצד תוכל להבטיח שהעסק שאתה קונה יישאר מצליח ורווחי זמן רב לאחר שתקנה אותו.

הדרך לוודא שעסק יישאר מצליח היא על ידי בחירת עסקים ממגזרים שהם "שורדי מיתון".

עסקים "שורדי מיתון", כשמו כן הוא, הם עסקים שלא מושפעים במהלך התמוטטות כלכלית.

חשוב על מזון, שירותי בריאות, פיננסים ועוד. אלו עסקים המספקים מוצרים ושירותים שאנשים זקוקים להם.

​פוסט זה אמור לשמש למטרות הסברה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי, עסקי או מס. כל אדם צריך להתייעץ עם עורך הדין שלו, היועץ העסקי או יועץ המס ביחס לעניינים המוזכרים בפוסט זה. אנו לא לוקחים אחריות על פעולות שנעשות בהסתמך על המידע הכלול במסמך זה.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    אתרי אינטרנט מובילים לפרסום "עסקים למכירה"

    ישנם מספר דרכים למכור עסק או למצוא עסק למכירה : שימוש ביועץ או מתווך עסקים. שימוש בלוחות פרסום אתרי אינטרנט של עסקים למכירה. פנייה ישירה לגופים או עסקים שלדעתכם יכולים...

    המשך קריאה

    אילו שיקולים נלקחים בחשבון בדרך לעסקה מוצלחת

    לכל עסקה יש שלושה היבטים: פוטנציאל ההפסד פוטנציאל הרווח ההסתברות שכל אחד מהתרחישים יקרה שלושת הפרמטרים האלה חיוניים לקבלת החלטה מושכלת ונכונה לגבי כדאיות העסקה, אך הראשון עשוי להיות החשוב ביותר. אם...

    המשך קריאה

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע?

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע על ידי בחינת המייסדים, הבעלים , מנהלים ואנשי מפתח מרכזיים בפרמטרים הבאים : 1.  IQ: Intelligence Quotient - אינטיליגנציה שכלית. יכולת אינטלקטואלית . 2.  EQ: Emotional  Quotient  -  אינטיליגנציה רגשית.  יכולת רגשית לדבר עם משקיעים. לקוחות. עובדים. ספקים. 3.  AQ: Adversity...

    המשך קריאה

    אסטרטגיות ומתווים של עסקאות מיזוגים ורכישות

    מרץ, 2022  מבוא ישנם מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחינת אסטרטגיה של טרנזקציות במיזוגים ורכישות (A&M) . ישנם מספר מתווים, שלהם היבטים בתחומים כגון :ממשלתיים, מיסוי רשות לתחרות, מתחרים, היבטי...

    המשך קריאה