מושגים שכל יזם ומשקיע צריך להכיר

1. אנג'ל Angel (משקיע אנג'ל) – משקיע פרטי שמשקיע בחברות סטארט-אפ הנמצאות בשלבים ההתחלתיים בדרך של רכישת מניות בחברה ו/או מתן הלוואה.

2. תכנית האצה (Accelerator) – מעין "חממה"  שמטרתה להאיץ את השלבים הראשונים של הסטארט-אפ. מציעה חלל עבודה, ייעוץ עסקי , מחקרים, מומחים, קשר למשקיעים וחברות מובילות וכיוצ"ב.

3. סינרגיה עסקית- שיתוף פעולה/ מיזוג של עסקים אשר תיתן תוצאה טובה יותר מפעולתם בנפרד.

4. מזכר הבנות Term Sheet- נייר עמדה עסקי לא מחייב המציין את התנאים הבסיסיים של עסקת ההשקעה שיהווה בסיס להסכם הסופי.

5. הסכם סודיות  (Non-disclosure agreement – NDA) – התחייבות לשמירה על סודיות של  מידע עסקי, אסטרטגי, פיננסי וכיוצ"ב אשר ייחשף במהלך המו"מ.

6. אי סחירות ובלעדיות (No Shop) –במתווה התקשרות זה החברה הנמכרת לא  תהיה רשאית לנהל משא ומתן מקביל עם משקיעים נוספים במסגרת טווח הזמן שהוסכם. נועד למצות את שלבי  המו"מ ולאפשר לרוכש זמן למצות את בדיקות הנאותות.

7. בדיקת נאותות (Due Diligence) -בדיקת חברה או פעילות מסוימת על מנת לבחון כדאיות השקעה במטרה להקטין את החשיפה להפסד כספי בעת ההשקעה.

8. תקציר מנהלים (ONE PAGER)- מסמך המציג בתמציתיות מידע עסקי רלוונטי של החברה שמחפשת השקעה או מיזוג.

9. IPO – Initial public offering- הנפקה ראשונה של מניות חברה בבורסה והפיכת החברה לציבורית.

10.  רכישה Acquisition- תהליך של רכישת חברה על ידי חברה אחרת או משקיע.

11. הנכסה שנתית צפויה ARR-  Annual Recurring Revenue ההכנסה הצפויה מידי שנה מחברה ונועד להבין את הרווחיות ואת תזרים המזומנים הנכנס לחברה מידי שנה.

12. (Business to business) B2B מכירת מוצר או שירות בין עסקים.

13. (Business to consumer) B2C- מכירת מוצר או שירות לצרכן הסופי.

14. שווי אחרי הכסף  Post money valuation- שווי החברה לפני ההשקעה פלוס המזומנים שנוספו לאחר ההשקעה

15. שווי לפני הכסף Pre money Valuation- שווי החברה לפני סבב גיוס הכספים.

16. ולידציה – לוודא שיש תוקף לרעיון העסקי לפני שמשיקים אותו. הוולידציה של השוק תבדוק את נכונות הלקוחות לשלם עבור המוצר שלכם.
17. זכות סרוב ראשון- Right of First Refusal- זכות המוענקת לבעלי המניות קיימים כך שכל בעל מניות המעוניין למכור את מניותיו, יציע אותן תחילה לשאר בעלי המניות בחברה ורק אם לא יהיו מעוניינים לרכוש אז יוכל להציע אותם לרוכש חיצוני.
18. מנגנון סייפ- SAFE (Simple Agreement for Future Equity) מנגנון המעניק למשקיע אשר מכניס כספים לחברה את  זכות לקבל בעתיד אחוז כלשהו מהון המניות של החברה, זה מעין הלוואה אשר אינה נושאת ריבית.

19. החזר השקעה  (ROI (Return on Investment- מדד להערכת כדאיות עסקית להשקעת כספים, וזאת על ידי השוואה בין כמות ההכנסה והתזרים הכספי המתקבלת לעומת עלות ההשקעה שבוצעה. ROI חיובי משמעותו כי ההשקעה שבוצעה מניבה רווחים (יותר הכנסות מהוצאות), וככל שהוא חיובי יותר אזי ההשקעה כדאית יותר.

20. הון חוזר – במאזן חברה נובע מנכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות ובאמצעותו ניתן  להעריך את האיתנות הפיננסית של העסק .

כל הזכויות שמורות לרו"ח עובד כדורי

 

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    אתרי אינטרנט מובילים לפרסום "עסקים למכירה"

    ישנם מספר דרכים למכור עסק או למצוא עסק למכירה : שימוש ביועץ או מתווך עסקים. שימוש בלוחות פרסום אתרי אינטרנט של עסקים למכירה. פנייה ישירה לגופים או עסקים שלדעתכם יכולים...

    המשך קריאה

    אילו שיקולים נלקחים בחשבון בדרך לעסקה מוצלחת

    לכל עסקה יש שלושה היבטים: פוטנציאל ההפסד פוטנציאל הרווח ההסתברות שכל אחד מהתרחישים יקרה שלושת הפרמטרים האלה חיוניים לקבלת החלטה מושכלת ונכונה לגבי כדאיות העסקה, אך הראשון עשוי להיות החשוב ביותר. אם...

    המשך קריאה

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע?

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע על ידי בחינת המייסדים, הבעלים , מנהלים ואנשי מפתח מרכזיים בפרמטרים הבאים : 1.  IQ: Intelligence Quotient - אינטיליגנציה שכלית. יכולת אינטלקטואלית . 2.  EQ: Emotional  Quotient  -  אינטיליגנציה רגשית.  יכולת רגשית לדבר עם משקיעים. לקוחות. עובדים. ספקים. 3.  AQ: Adversity...

    המשך קריאה

    אסטרטגיות ומתווים של עסקאות מיזוגים ורכישות

    מרץ, 2022  מבוא ישנם מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחינת אסטרטגיה של טרנזקציות במיזוגים ורכישות (A&M) . ישנם מספר מתווים, שלהם היבטים בתחומים כגון :ממשלתיים, מיסוי רשות לתחרות, מתחרים, היבטי...

    המשך קריאה