מדריך "סווט" (חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים)

SWOT ׁ(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats)

ניתוח SWOT מקבל חשיבות יתרה בעת מכירת או קניית כל סוג של עסק.

במאמר זה, נבחן מהו ניתוח SWOT ומדוע הוא חלק חשוב ממחקר החברה שלך. ישנה גישה שיטתית וטכניקה הפשוטה שכל עסק קטן, בינוני או גדול יכול להשתמש בה כבסיס לאסטרטגיית הצמיחה, לקבלת ההחלטות ולזכות ביתרון תחרותי נוסף.

מהו ניתוח SWOT?

SWOT זו שיטה יעילה המסייעת לך לבנות אסטרטגיה עסקית וצמיחה מצליחה

ניתוח SWOT מאפשר לך להבין את נקודות החוזק והחולשה של הארגון שלך , לזהות את ההזדמנויות והאיומים העומדים בפניך, ולאמוד את עמדתך בשווקים. ניתוח זה ממפה את דרכך לעבר היעדים העסקיים שלך.

מדוע ניתוח SWOT חשוב?

הניתוח קובע את נקודות המפתח שצריך לזהות, הן פנימיות והן חיצוניות . החוזק של החברה והחולשות שלה בדרך כלל מתייחסים להערכה עצמית. הזדמנויות ואיומים מכוונים לזיהוי גורמים חיצוניים שיש לקחת בחשבון בעת ​​הניתוח.

בניתוח SWOT של החברה: אתה שם לב לפרמטרים החזקים של החברה שלך ומנגד לחולשות שלה. ניתן ללמוד את שוק התחרות שלכם וכן לזהות מה המתחרים עושים, מה הם נמנעים לעשות ומתי הם מתייאשים בקלות ואילו מהמתחרים מתמקדים בשווקים אחרים משלך. זה מכניס אותך לחשיבה הנכונה וכך תדעו כיצד לתכנן את נקודות החוזק שלכם מול חולשות המתחרים שלך כדי להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם.

מדוע ניתוח SWOT חשוב?

בין אם אתה בטורניר ספורט, בראיון עבודה בתחרות שירים, ניתוח SWOT הוא כמו הסולם שעליו אתה מטפס עליו כדי לראות טוב יותר את הסביבה בה אתה פועל והאם אתה בונה את תוכנית הפעולה שלך כראוי. אתם יכולים להשתמש בו כדי להגדיר את נקודות החוזק הפנימיות שלך , לאתר הזדמנויות חיצוניות וליצור תוכנית עסקית מושכלת.

ניתוח SWOT מאפשר לך להפיק את המרב ממה שיש לך ולהדגיש את נקודות המכירה הייחודיות שלך. אתה מבין טוב יותר את מה שמצפה לך בהמשך הדרך וניתן להיות מוכן. אתה יכול לבצע הערכות מציאותיות יותר כדי למנוע אכזבה ומשברים.

באמצעות שיטה זו, אתה מתמקד באלמנטים המכריעים שיש לקחת בחשבון. ובעת איסוף נתונים, תקבלו מפה מדויקת של הנוף התחרותי והיכן אתם ממוקמים בו.

זה עוזר לך לנקוט בגישה יזומה בדרך להשגת המטרות שלך. בדרך יהיו פחות הפתעות ותוכלו להיערך לתרחישים אפשריים שונים כבר מההתחלה.

כיצד לבצע ניתוח SWOT עבור החברה שלך?

נדרשים שלושה צעדים בכדי לבצע ולהשתמש בניתוח חברות SWOT כחלק מהתכנון האסטרטגי שלך .

שלב 1: איסוף מידע ונתונים

אחת הדרכים לאסוף מידע לניתוח ה-SWOT שלך היא באמצעות סיעור מוחות ומחקר עסקי. המשתתפים עשויים להיות ראשי מחלקות או על ראשי צוותים בחברה שלך עם הבנה מוצקה של הנדרש מהמחלקה הרלוונטית ומה קורה בצד שלהם בעסק.

גישה נוספת היא באמצעות ניתוח נתונים עסקיים. אתה קובע את הפרמטרים והמדדים למדידה ואיסוף הנתונים הרלוונטיים מהמחלקות השונות. זה כולל ביצועים פנימיים כמו גם נתונים חיצוניים. המטרה היא לקבל סקירה מפורטת על תרבות החברה ומיקומה בשוק בכל ההיבטים. לדוגמא, תמדוד את כמות הפניות מלקוחות חדשים בכדי להעריך את מסעות הפרסום שלך ולהשוות את הממוצע בתעשייה כדי להעריך את חוזק ערוץ השיווק הזה.

לשיטת סיעור מוחות יש את החיסרון שהיא בדרך כלל מניבה תוצאות לא מספריות ולכן היא פחות מדויקת מהשיטה מבוססת הנתונים. עם זאת, סיעור מוחות ראשוני יכול להועיל כדי לקבוע היכן עליכם להתמקד בעת איסוף נתונים.

שלב 2: ארגן את המידע והנתונים

לאחר מכן, אתה רוצה לדרג את המידע שלך לפי חשיבות. נושאים בעלי ההשפעה העסקית הגבוהה ביותר ייחשבו בדרך כלל כחשובים ביותר.

יש לגבות את המידע בנתונים מספרים. זה הבסיס לבניית אסטרטגיה, שעליה אתה צריך להגדיר יעדים מדידים.

ארגן את המידע והנתונים ונסה לזהות קשרים או הזדמנויות פוטנציאליות. האם הסרת חולשות יכולה לפתוח הזדמנויות נוספות, או שמא כוח מבטל או לפחות מפחית גורם סיכון ?

שלב 3: השתמש ב-SWOT לבניית האסטרטגיה שלך

בהתבסס על הנתונים שנאספו, כעת תוכל להגדיר יעדים מציאותיים לצמיחה, למסגרת הזמן ולתקציב שלך. המתאם בין הגורמים המשפיעים מאפשר לך ליצור תוכנית פעולה. זיהית את נקודות החוזק וההזדמנויות הייחודיות שאתה יכול לנצל תוך נקיטת פעולה לנטרול חולשות ולהיערך לסיכונים.

נניח שזיהית שלכל אחד מהמתחרים שלך יש בלוג שמניע תנועה משמעותית לאתר שלהם. זיהית חולשה.

מצד שני, אתה גם רואה ששיווק וידאו זוכה במהירות לפופולריות בקרב הקהל שלך וייתכן שתחליט שלהשקעה רבה בשיווק וידאו יש סיכוי גבוה בהרבה להוביל תנועת לקוחות בעתיד מאשר לנסות להתחרות בבלוגים.

הנה דוגמה נוספת: אתה משיק מוצר חדש ומגלה שהשוק הפוטנציאלי עבורו רווי לחלוטין. זה חולשה במוצר שלך. עם זאת, באירופה יש הצעה מוגבלת וביקוש הולך וגובר. הנה ההזדמנות שלך. לאחר מכן, אתה בוחן אילו תכונות הכי מבוקשות שם ויוצר אסטרטגיה המקדמת את המוצר שלך תחילה במדינות אירופה, ומתמקדת בתכונות הפופולריות.

שאלות לשאול את עצמך

בואו נסתכל על כמה מהשאלות שחוקרי שוק יכולים לשאול כדי להעריך את ארבעת האלמנטים בנוסחת ה-SWOT.

חוזק

מה החברה שלי עושה טוב?

מהם הנכסים והמשאבים הייחודיים שלנו (כישורים, כלים, ציוד, הון, פופולריות)?

מה אנחנו עושים טוב יותר מכל אחד אחר?

איפה אחרים רואים את הכוח שלנו?

חולשות

מה ואיפה נוכל לשפר?

באילו תחומים אנחנו לא תחרותיים אבל צריכים להיות?

אילו נכסים ומשאבים חסרים לנו (ידע, מזומנים, כוח אדם, כלים)?

מה אחרים תופסים כחולשה שלנו?

הזדמנויות

אילו מגמות בשוק עובדות לטובתנו?

אילו שווקים אינם מכוסים מספיק בענף שלנו?

אילו גורמים משפיעים על הביקוש למוצר שלנו?

אילו אירועים או שינויים קרובים (רגולציה, מדיניות, טכנולוגיות חדשות) נוכל לנצל?

איומים

מיהם המתחרים הפוטנציאליים שעשויים להיכנס לשוק?

אילו אירועים או שינויים קרובים (רגולציה, מדיניות, טכנולוגיות חדשות) מהווים סיכון לצמיחה שלנו?

לאילו מגמות בשוק עלינו לדאוג?

שאלות אלו הן כלליות מאוד, והכוונה היא לגרום לך לחשוב בכיוון הנכון. בניתוח ה-SWOT שלך , עליך להיות ספציפי יותר ולשאול שאלות הנוגעות לענף ולסוג העסק שלך.

כיצד נתונים דיגיטליים יכולים להפעיל את ניתוח ה-SWOT שלך?

השאלה הקריטית כעת היא, היכן משיגים הנתונים לביצוע ניתוח SWOT אמין וניתן לפעולה? ישנם בשוק כלי מודיעין, ניתוח ומחקר מועילים, אם כי לעיתים יש לשלם כסף על מנת להשיגם.

בעזרת כלים אלו תוכלו לבצע השוואת נתוני הביצועים שלכם מול ממוצעים בתעשייה ולקבוע את נתח השוק שלכם בהשוואה למתחרים. תוכלו לנתח את אסטרטגיות השיווק של חברות אחרות על ידי מדידת מדדי התנועה והמעורבות באתר שלהם לערוץ שיווקי. צור פרופיל חברה כדי להעריך את נקודות החוזק והחולשה שלהם ולקבוע כמה סיכון הם מהווים להצלחה שלך.

כלים אלו צריכים לבחון סוגים שונים של מגמות בשוק המשפיעים על הענף שלך. ראה את הכיוון הכללי בו השוק שלך פועל וגלה מגמות תקופתיות או עונתיות שאתה יכול לנצל.

כלים אלו צריכים לספק לך נתונים לניתוח קהלים שונים. הבן את ההבדלים בקהלים שהמתחרים שלך מושכים אליהם ומצא נישה משלך.

כלי המחקר והמודיעין עוזרים לך לקבל את הנתונים הדרושים לניתוח ולבנות אסטרטגיה עסקית מנצחת.

ניתוח זה מקבל חשיבות יתרה בעת מכירת או קניית כל סוג של עסק.

פוסט זה אמור לשמש למטרות הסברה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי, עסקי או מס. כל אדם צריך להתייעץ עם עורך הדין שלו, היועץ העסקי או יועץ המס ביחס לעניינים המוזכרים בפוסט זה. אנו לא לוקחים אחריות על פעולות שנעשות בהסתמך על המידע הכלול במסמך זה. כל הזכויות למאמר זה שמורות לעובד כדורי, רו"ח.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    אתרי אינטרנט מובילים לפרסום "עסקים למכירה"

    ישנם מספר דרכים למכור עסק או למצוא עסק למכירה : שימוש ביועץ או מתווך עסקים. שימוש בלוחות פרסום אתרי אינטרנט של עסקים למכירה. פנייה ישירה לגופים או עסקים שלדעתכם יכולים...

    המשך קריאה

    אילו שיקולים נלקחים בחשבון בדרך לעסקה מוצלחת

    לכל עסקה יש שלושה היבטים: פוטנציאל ההפסד פוטנציאל הרווח ההסתברות שכל אחד מהתרחישים יקרה שלושת הפרמטרים האלה חיוניים לקבלת החלטה מושכלת ונכונה לגבי כדאיות העסקה, אך הראשון עשוי להיות החשוב ביותר. אם...

    המשך קריאה

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע?

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע על ידי בחינת המייסדים, הבעלים , מנהלים ואנשי מפתח מרכזיים בפרמטרים הבאים : 1.  IQ: Intelligence Quotient - אינטיליגנציה שכלית. יכולת אינטלקטואלית . 2.  EQ: Emotional  Quotient  -  אינטיליגנציה רגשית.  יכולת רגשית לדבר עם משקיעים. לקוחות. עובדים. ספקים. 3.  AQ: Adversity...

    המשך קריאה

    אסטרטגיות ומתווים של עסקאות מיזוגים ורכישות

    מרץ, 2022  מבוא ישנם מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחינת אסטרטגיה של טרנזקציות במיזוגים ורכישות (A&M) . ישנם מספר מתווים, שלהם היבטים בתחומים כגון :ממשלתיים, מיסוי רשות לתחרות, מתחרים, היבטי...

    המשך קריאה