שלבים למכירת חברה או עסק

מכירת חברה או עסק היא מיזם מורכב הכרוך בכמה שיקולים . זה יכול לדרוש שתגייס מתווך, רואה חשבון ו / או עורך דין בהמשך. השאלה אם תרוויח תלויה בסיבת מכירת החברה, בעיתוי המכירה , בעוצמת פעולת העסק ובמבנהו. מכירת החברה תדרוש גם הרבה מזמנכם, ולאחר שהעסק נמכר, תצטרכו לקבוע כמה דרכים חכמות להתמודד עם הרווח. סקירת שבעת השיקולים הללו יכולה לעזור לך לבנות תוכנית איתנה ולהפוך את המשא ומתן להצלחה .סיבות למכירת החברה:

1. החלטתם למכור את החברה או העסק שלכם. למה? זו אחת השאלות הראשונות שישאל קונה פוטנציאלי. בעלים מוכרים בדרך כלל את עסקיהם מכל אחת מהסיבות הבאות: פרישה לגמלאות , סכסוכי שותפים, מחלה או מוות שחיקה, בעבודה, שעמום וכו'. יש בעלים ששוקלים למכור את העסק כשהוא לא רווחי, אך זה יכול להקשות על משיכת קונים. שקול את יכולת מכירת העסק, את מוכנותו ואת העיתוי שלך. ישנן תכונות רבות שיכולות לגרום לעסק שלך להראות מושך יותר, כולל: הגדלת רווחים , נתוני הכנסה עקביים , בסיס לקוחות חזק, חוזה מרכזי המשתרע על פני מספר שנים וכו'.

2. תזמון מכירת החברה – היכונו למכירה מוקדם ככל האפשר, רצוי שנה – שנתיים לפני הזמן. ההכנה תעזור לך לשפר את הרשומות הפיננסיות שלך, את המבנה העסקי ואת בסיס הלקוחות שלך כדי להפוך את העסק לרווחי יותר. שיפורים אלה יקלו גם על המעבר החלק עבור הקונה וישמרו על העסק .

3. הערכת שווי עסקי בשלב הבא, תרצה לקבוע את שווי העסק שלך כדי לוודא שאתה לא מתמחר אותו גבוה מדי או נמוך מדי. אתר רואה חשבון כדי לקבל הערכת שווי. הוא יערוך הסבר מפורט על שווי העסק. המסמך יביא אמינות למחיר המבוקש ויכול לשמש מדד למחיר העסק שלך.

4. האם עליכם להשתמש במתווך? מכירת העסק בעצמך מאפשרת לך לחסוך כסף ולהימנע מתשלום עמלת מתווך. זה גם המסלול הטוב ביותר כאשר המכירה היא לבן משפחה מהימן או לעובד הנוכחי. בנסיבות אחרות, מתווך יכול לעזור לכם לפנות זמן להפעיל את העסק, או לשמור על שקט במכירה ולקבל את המחיר הגבוה ביותר מכיוון שהמתווך ירצה למקסם את העמלה שלו (שוחח עם המתווך על ציפיות ושיווק ושמור איתו על תקשורת מתמדת).

5. הכנת מסמכים אסוף את הדוחות הכספיים החל משלוש עד ארבע שנים אחורה ובדוק אותם עם רואה חשבון. בנוסף, פתח רשימת ציוד שנמכר עם העסק. כמו כן, צור רשימת אנשי קשר הקשורים לעסקאות מכירה ורכז את כל הניירת הרלוונטית כגון חוזה השכירות הנוכחי שלך. צור עותקים של מסמכים אלה כדי להפיץ לקונים פוטנציאליים. חבילת המידע שלך אמורה לספק גם סיכום המתאר את אופן ניהול העסק ו / או מדריך הפעלה עדכני. אתה גם רוצה לוודא שהעסק מוצג כראוי.

6. מציאת קונה מכירה עסקית עשויה להימשך בין חצי שנה לשנתיים ואפילו יותר. למצוא את הקונה הנכון יכול להיות אתגר. נסו לא להגביל את הפרסום שלכם , ותמשכו יותר קונים פוטנציאליים. ברגע שיש לך קונים פוטנציאליים, כך תוכל להמשיך בתהליך: השג שניים עד שלושה קונים פוטנציאליים למקרה שהעסקה הראשונית תקלקל. הישאר בקשר עם הקונים הפוטנציאליים. גלה האם הקונה הפוטנציאלי זכאי מראש למימון לפני שהוא מקבל מידע על העסק שלך. אם אתם מתכננים להתקדם עם מכירת החברה, עבדו את הפרטים עם רואה חשבון או עורך דין כדי שתוכלו להגיע להסכם עם הקונה . אפשר להתחיל לנהל משא ומתן, אך שמור על מחיר סביר ותתחשב בשווי הצפוי בעתיד של החברה הנימכרת. על הקונים הפוטנציאליים לחתום על הסכם סודיות כדי להגן על המידע שלך. יתכן שתיתקל במסמכים הבאים במהלך מכירת החברה : הסכם המכירה , המעביר את הנכסים העסקיים לקונה , הסבת חוזה שכירות , הסכם שיעבוד וערבויות, שבו מוכר החברה שומר על שעבוד על העסק. בנוסף, ייתכן שהקונה יחתום על הסכם אי תחרות, בו תסכים לא לפתוח עסק חדש ומתחרה ולחזר אחר לקוחות.

7. טיפול ברווחים – קח קצת זמן , לפחות כמה חודשים לפני שאתה יודע מה לעשות עם כספי המכירה. צור תוכנית המתארת את היעדים הכספיים שלך, ולמד על השלכות המס הקשורות לעושר הפתאומי. שוחח עם איש מקצוע פיננסי כדי לקבוע כיצד ברצונך להשקיע את הכסף שהתקבל ממכירת החברה ולהתמקד בהטבות ארוכות טווח, כגון יציאה מהחובות וחיסכון לפנסיה.

בשורה התחתונה, מכירת עסק גוזלת זמן ועבור אנשים רבים זה מיזם רגשי. סיבה טובה למכור הוא קיומו של שוק "חם"אשר יכולים להקל על הנטל, וכך גם עזרת אנשי המקצוע. כאשר הכל נאמר, סכום הכסף הגדול בחשבון הבנק שלכם והזמן הפנוי החדש שלכם יגרום לתהליך המתיש להיראות כדאי.

פוסט זה אמור לשמש למטרות הסברה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי, עסקי או מס. כל אדם צריך להתייעץ עם עורך הדין שלו, היועץ העסקי או יועץ המס ביחס לעניינים המוזכרים בפוסט זה. אנו לא לוקחים אחריות על פעולות שנעשות בהסתמך על המידע הכלול במסמך זה.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    אתרי אינטרנט מובילים לפרסום "עסקים למכירה"

    ישנם מספר דרכים למכור עסק או למצוא עסק למכירה : שימוש ביועץ או מתווך עסקים. שימוש בלוחות פרסום אתרי אינטרנט של עסקים למכירה. פנייה ישירה לגופים או עסקים שלדעתכם יכולים...

    המשך קריאה

    אילו שיקולים נלקחים בחשבון בדרך לעסקה מוצלחת

    לכל עסקה יש שלושה היבטים: פוטנציאל ההפסד פוטנציאל הרווח ההסתברות שכל אחד מהתרחישים יקרה שלושת הפרמטרים האלה חיוניים לקבלת החלטה מושכלת ונכונה לגבי כדאיות העסקה, אך הראשון עשוי להיות החשוב ביותר. אם...

    המשך קריאה

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע?

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע על ידי בחינת המייסדים, הבעלים , מנהלים ואנשי מפתח מרכזיים בפרמטרים הבאים : 1.  IQ: Intelligence Quotient - אינטיליגנציה שכלית. יכולת אינטלקטואלית . 2.  EQ: Emotional  Quotient  -  אינטיליגנציה רגשית.  יכולת רגשית לדבר עם משקיעים. לקוחות. עובדים. ספקים. 3.  AQ: Adversity...

    המשך קריאה

    אסטרטגיות ומתווים של עסקאות מיזוגים ורכישות

    מרץ, 2022  מבוא ישנם מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחינת אסטרטגיה של טרנזקציות במיזוגים ורכישות (A&M) . ישנם מספר מתווים, שלהם היבטים בתחומים כגון :ממשלתיים, מיסוי רשות לתחרות, מתחרים, היבטי...

    המשך קריאה