מיזוג חברות

מיזוג חברות הינו הליך שבו חברת אחת קולטת לתוכה חברה אחרת. המטרה המוצהרת היא לרכוש את כל פעילותה, לעמוד בהתחייבויותיה ועוד, ולאחר תקופת מה להפסיק קיומה. ביטולה נעשה באופן רשמי כאשר מוחקים אותה מרשם החברות. המיזוג מתועד במרשם המתנהל לגבי החברה הקולטת. רו"ח "עובד כדורי" מתמחה, בין היתר בנושא הנ"ל וניתן לקבל ממנו ייעוץ.

תהליך מיזוג חברות

מהלך ליצירת חברה טובה אחת מיזוג חברות נועד, כמובן, לשפר את המצב העסקי של החברה הקולטת. התהליך מתקיים כאשר שני הצדדים מוצאים בו יתרון וכרוך בהעברת כספים ומניות, באיוש תפקידים של מנהלים בחברה הנסגרת בחברה המתרחבת ועוד. בעידן המודרני שבו הכלכלה הופכת גלובלית יש יתרון גדול מאוד לגודל, למתן מספר שירותים משלימים ועוד. דוגמא טובה למיזוג כזה הוא כאשר חברה בינלאומית רוכשת חברה מקומית בעלת פטנט או פעילות עסקית מיוחדת ועוד.  מהלך כזה מחייב בדיקות מוקדמות של שני הצדדים ובעיקר של החברה הרוכשת את השנייה. בדיקת נאותות כזאת כוללת הצגת מאזנים שנתיים של החברה המבוקרים על ידי רואה חשבון, תזרימי מזומנים, התחייבויות קודמות, הכנסות צפויות ומסמכים כלכליים נוספים. יהיה צורך גם בקבלת רשימת לקוחות, מידע על המצב הארגוני בעסק, משאבי האנוש והידע שבו ועוד.

מיזוג בין חברות

לאחר שהבדיקות מסתיימות יגיע שלב המשא ומתן הנוגע לתמורה המועברת לבעלי החברה הנרכשת. לאחר שאלו מסוכמים יש צורך בעריכת הסכם מסודר על ידי עורך דין המתמחה בנושא. הסכם כזה חייב להיערך על פי החוק מאחר ויש נקודות שחייבים להקפיד עליהן. חתימה על הסכם מסמלת את התהליך הטכני ומעתה תתחיל הפעילות בשטח הכרוכה, לעיתים, בשינויים ארגוניים המחייבים פיטורין, איוש תפקידים חדשים, הקמת מחלקות חדשות או הרחבת אחרות ועוד.

עובד כדורי – רואה חשבון מיומן במיזוגים ורכישות של חברות

מומלץ לקבל שירותים מרו"ח "עובד כדורי" בעל המוניטין. הם מקיפים וכוללים ייעוץ פרטני, בדיקת נאותות של החברה, המלצות לגבי המהלך, מעורבות במשא ומתן ובעריכת ההסכם וליווי צמוד ככל הנדרש. השירות יינתן באדיבות ועם יחס אישי. יש חשיבות לליווי בתהליך מורכב שכזה כדי לא ליטול סיכונים מיותרים ועל מנת שיצליח טכנית.

רואה חשבון מומחה במיזוג חברות

מיזוגים ורכישות 

מיזוגים ורכישות הם שני הליכים מקובלים בנוף העסקי ונעשים על ידי חברות או ישויות עסקיות אחרות. מדובר על גוף אחד, לרוב הגדול יותר, הרוכש את הגוף השני. רכישה יכולה להיות של כל הפעילות שלו, את חלקה או את כל הגוף עצמו מתוך מטרה למזגו בפעילות הרוכש. הרצון של הרוכשים היא להרחיב את הפעילות העסקית כדי ליהנות ממנה. רו"ח "עובד כדורי" מתמחה בליווי עסקאות אלו וניתן לקבל ממנו מידע וייעוץ.

 

מיזוגים ורכישות בישראל

מיזוגים ורכישות הן, ללא ספק, מהלכים מורכבים שלעיתים, יש בצידם העברת כספים רבה, החלפת מניות (כאשר מדובר על חברות), קבלת תפקידים של המוכרים בחברה הנרכשת, שינויים ארגוניים רציניים ועוד. לכן, יש לבצע בדיקות מקדמיות יסודיות להצגת המצב העסקי של שני הצדדים. הצד המוכר חייב להתנהל בשקיפות ולהציג את כל החומר החשוב, במיוחד, אם הוא רוצה להמשיך ולהיות מועסק במקום החדש ורוצה בהצלחתו. במקרה הזה, הוא אף ירצה לראות מסמכים של החברה הרוכשת. החובה הגדולה לא פחות, ואף יותר, היא של החברה הרוכשת. היא תרצה לקבל לידיה דו"חות כספיים מבוקרים, מאזני חברה חתומים על ידי רואה חשבון, תזרימי מזומנים, רשימת לקוחות, חוזים עתידיים, תוכניות לפיתוח קיימות ועוד. כן, תרצה לבדוק את המצב הארגוני בעסק, את משאבי האנוש שלו ועוד.

 

ניהול מיזוגים ורכישות באופן תקין

לאחר הבדיקות שעלולות להימשך חודשים רבים יגיע שלב ההתמקחות לגבי התמורה הנדרשת. עם סיכום השלב הזה תתבצע עריכת ההסכם על ידי עורכי דין. הם יקפידו להכינו על פי החוק הקיים ולהכניס לתוכו את כל הסעיפים והנקודות החיוניות. הרצון הוא שהוא יהיה סגור ומהודק היטב כדי שהפעילות העתידית תצליח. בהמשך ייצא המהלך לדרך והתקווה היא שיניב את הפירות המיוחלים לשני הצדדים.

 

ליווי מיזוגים ורכישות של חברות

מומלץ לבקש ולקבל את שירותיו הנאמנים של רו"ח "עובד כדורי" בעל המוניטין בתחום. הם כוללים ייעוץ פרטני, בדיקת נאותות על מצב העסקים, המלצות לגבי המהלך, מעורבות במשא ומתן ובעריכת ההסכם וליווי כל המהלך ככל הנדרש. כאשר מדובר על עסקאות מורכבות נחיצותו חיונית מאוד להצלחתו.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    מכירת עסק

    מכירת עסק נעשית כאשר שני בצדדים לעסקה מסכימים לה. תחילת התהליך הינו במשא ומתן וסופו המוצלח בחוזה הנערך על פי החוק. לכל צד מחויבות משלו והוא חייב להתנהל על פי...

    המשך קריאה

    חברות למכירה

    חברות למכירה מוצעות בתחומים עסקיים רבים ויש ביניהן חברות קטנות וגדולות. רוכשים פוטנציאליים מגיעים לעסקאות כאלו מסיבות שונות. בכל מקרה, כדאי לכל אחד מהם לעשות בדיקה מקיפה על העסק ומצבו....

    המשך קריאה

    מפעל למכירה

    מפעלים למכירה יד שניה מפעל למכירה יכול להיות קטן או ענק בעל מחזורי פעילות גבוהים. רוכשים פוטנציאליים בוחרים את העסק המוצע באתרי יד 2 ובאתרים אחרים ומחליטים להתחיל בתהליך הבדיקה. שיקוליהם...

    המשך קריאה

    קניית עסק

    קניית עסק קיים קניית עסק נעשית למטרת פרנסה ורווח. הרוכש חייב לבצע בדיקות אודותיו כדי להבין מצבו. הדבר חשוב כדי לא להיכשל בעסקה שאמורה להרים אותו למעלה. בדיקה כזאת יש לערוך...

    המשך קריאה