מכירת עסק

מכירת עסק נעשית כאשר שני בצדדים לעסקה מסכימים לה. תחילת התהליך הינו במשא ומתן וסופו המוצלח בחוזה הנערך על פי החוק. לכל צד מחויבות משלו והוא חייב להתנהל על פי צרכיו. המוכר אמור להציג את העסק בשקיפות והרוכש לבדוק את מצבו לעומק. רו"ח עובד כדורי יכול לסייע וכדאי לקבל ממנו מידע וייעוץ.

מכירת עסקים – בתהליך מורכב

מכירת עסק אורכת, לרוב, זמן ארוך המוקדש לבדיקות, התלבטויות, קבלת המלצות, משא ומתן ועוד. ברכישה מעוניינים אנשי עסקים המגיעים מסיבותיהם השונות. יש הרוצים להתפתח ולצעוד קדימה על ידי קניית עסק.  יש בעלי עסקים אשר רוצים לרכוש את המתחרה בנישה שלהם ועל ידי כך להוציאו מהשוק ולקבל לקוחותיו. אחרים רוצים לרכוש עסק המשיק לפעילותם ומשלים אותה וכן הלאה. כל האפשרויות יכולות להיות טובות ובעלות יתרונות משלהן. מומלץ לכל מי ששוקל לעשות זאת להכיר את התחום בו הוא אמור להשקיע כסף וזמן.  שני הצדדים עושים הכנות לעסקה. המוכרים ירצו לקבל מיד רלוונטי ולהצליבו עם מידע אחר הקיים ברשותם.  מוכרי עסק גדול יידרשו להצגת מסמכים פיננסיים וכלכליים לשנים האחרונות. בין היתר, דו"חות כספיים מבוקרים על ידי רואי חשבון, דו"חות רווח והפסד, תזרימי כספים, מצב ההתחייבויות, צפי הכנסות ועוד. בנוסף, יידרשו רשימת לקוחות, מידע על כוח האדם  ועל המצב הארגוני של  העסק. כל אלו יתארו את מצב העסק ואף יסייעו לקבוע את המחיר הנדרש.

מכירת עסק קיים – כדאיות רכישה

כל רכישה מותנית בכדאיותה. המוכר ירצה סכום כסף המשקף את איכות העסק והרוכש ירצה שהוא יענה על צרכיו לטווח הקצר, וכמובן, לארוך. במידה וקיים בעסק נדל"ן הנכלל בעסקה יהיה צורך בהערכת שמאי לגבי שוויו.  מעבר לכך, יהיה צורך לחשב את עלויות הציוד, הרכוש האחר, המכוניות, חומרי הגלם, המוניטין ועוד. השלב הבא הוא חתימת הסכם מפורט כחוק. 

מכירת עסקים תיווך מקצועי

רו"ח עובד כדורי הינו בעל מוניטין בתחום ומומלץ לקבל שירותיו הנאמנים. הם כוללים ייעוץ, בדיקת מצב העסק, המלצות, מעורבות במו"מ ובעריכת ההסכם וליווי לכל אורך התהליך. כך ניתן לבצע עסקה בראש שקט.

מלווים אתכם בעת מכירת עסק

מכירת עסקים פעילים 

מכירת עסקים פעילים נערכת בכל התחומים ולאורך כל ימות השנה. ניתן למצוא עסקים גדולים ואחרים קטנים, ולכל אחד יש מחיר אחר. הרוכשים רוצים בעסקאות כאללו מסיבותיהם השונות. כל צד לעסקה חייב להיערך היטב והרוכש אמור לבדוק כהלכה את מצב העסק. ניתן להיעזר ברו"ח "עובד כדורי" בעל הידע והניסיון בתחום ולקבל מידע וייעוץ מפורט.

מכירת עסקים פעילים – עסקאות בעלות יתרונות רבים

מכירת עסקים פעילים מבוקשת רבות על ידי אנשי עסקים אשר רוצים להגיע לעסק מוכן עם מכירות ורווחים כבר ביומם הראשון בו. יש רבים המעוניינים בתחומים שנחשבים מסורתיים, ואחרים – בתחומים חדשניים ובעלי עתיד ועוד. ניתן למצוא היצע רב בסוכנויות תיווך עסקים, במדיות, כמו עיתונות, אינטרנט וכדומה. לרוב, הם יובלטו ויוצגו במקומות הראשונים כדי לחשוף אותם למתעניינים פוטנציאליים.  כל מכירה מחייבת הצגת נתונים בצורה שקופה. הרוכש ירצה לראות מסמכים רלוונטיים המספקים מידע על מצב העסק, על הפעילות העסקית שלו, מצב ההכנסות הרווחים ועוד. בנוסף, רשימת לקוחות, מידע על המצב הארגוני בעסק, תוכניות לעתיד קיימות ומסמכים נוספים המוסיפים לתדמיתו.

משא ומתן בדרך לחוזה

במידה והפרטים ימצאו חן בעיני המתעניין ולאחר שכל הנושאים הטכניים ייסגרו, אזי, שני הצדדים ייכנסו למשא ומתן לגבי התעריף הנדרש. הוא נקבע על פי שווי הרכוש הקיים כולל נדל"ן הנכלל בעסקה. בנוסף, ציוד, מיכון, חומרי גלם, מוניטין ועוד.  אם המשא ומתן מבשיל היטב וכל צד נענה לבקשות הצד השני, אזי הסיכוי לחתום על הסכם מחייב עולה. הסכם חייב להיערך על פי החוק הקיים ואין בו סעיפים היכולים לסתור אותו. נהוג לבקש ולקבל ליווי של המוכר לתקופת מה עד אשר בעל העסק החדש מרגיש בטוח בהפעלתו.

מכירת עסק במהירות עם שירות מקצועי

מומלץ לבקש ולקבל ליווי של רו"ח "עובד כדורי" המתמחה בנושאים אלו ובאחרים נוספים בתחום. שירותיו הנאמנים והמקצועיים כוללים ייעוץ, בדיקת נאותות של העסק הנרכש, המלצות, מעורבות במשא ומתן ובעריכת ההסכם, וכמובן, ליווי מתחילת התהליך ועד לסופו. במידת הרצון והצורך יספק שירותיו גם הלאה ולהמשך הפעילות. כך כדאי לבצע עסקה מורכבת כזאת.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    חברות למכירה

    חברות למכירה מוצעות בתחומים עסקיים רבים ויש ביניהן חברות קטנות וגדולות. רוכשים פוטנציאליים מגיעים לעסקאות כאלו מסיבות שונות. בכל מקרה, כדאי לכל אחד מהם לעשות בדיקה מקיפה על העסק ומצבו....

    המשך קריאה

    מפעל למכירה

    מפעלים למכירה יד שניה מפעל למכירה יכול להיות קטן או ענק בעל מחזורי פעילות גבוהים. רוכשים פוטנציאליים בוחרים את העסק המוצע באתרי יד 2 ובאתרים אחרים ומחליטים להתחיל בתהליך הבדיקה. שיקוליהם...

    המשך קריאה

    קניית עסק

    קניית עסק קיים קניית עסק נעשית למטרת פרנסה ורווח. הרוכש חייב לבצע בדיקות אודותיו כדי להבין מצבו. הדבר חשוב כדי לא להיכשל בעסקה שאמורה להרים אותו למעלה. בדיקה כזאת יש לערוך...

    המשך קריאה

    עסקים למכירה

    עסקים למכירה מוצעים בתחומים שונים, חלקם מסורתיים ואחרים מתקדמים. הם מפורסמים באתרי אינטרנט, בעיתונות ברדיו וכדומה. כל הרוכש עסק חייב לבצע בדיקה יסודית.  יש לערב עורכי דין, רואי חשבון ויועצים...

    המשך קריאה