קניית עסק

קניית עסק קיים

קניית עסק נעשית למטרת פרנסה ורווח. הרוכש חייב לבצע בדיקות אודותיו כדי להבין מצבו. הדבר חשוב כדי לא להיכשל בעסקה שאמורה להרים אותו למעלה. בדיקה כזאת יש לערוך בעזרת יועצים שונים. רו"ח "עובד כדורי" מתמחה בנושא וניתן לקבל ממנו מידע וייעוץ מקיף.

קניית עסק – תהליך מורכב

קניית עסק נעשית על ידי אנשי עסקים השונים באופיים ולטובת מטרות שונות. להלן נסיבות עיקריות לרכישת עסק.

  1. קבלת זיכיון – מדובר על עסק עובד המוכר מוצרים ו/או שירותים ממותגים. הרשת תומכת בליווי, פרסום, הדרכה ועוד והמכירות יכולות להגיע כבר מתחיל הפעילות.
  2. עסק פעיל בתחום אותו מכירים – מאפשר לדלג על כל השלבים הקשים של הקמת עסק והובלתו מתחילתו. לרוב מדובר על אנשים שהיו מנהלים בעסק דומה ורוצים לנהל חדש בעצמם מבלי להיות כפופים לאחרים.
  3. עסק מתחרה – בעת הרכישה נהנים משני אלמנטים חשובים. האחד הינה סילוק מתחרה והשנייה הרחבת העסק. כך, גם ניתן לקבל לקוחות נוספים ללא מאמץ שיווקי קשה. ההתרחבות טובה בגלל שהתשתית הלוגיסטית קיימת ואין הוצאות נוספות על מנגנון מיותר
  4.  עסק בתחום משיק – רכישת עסק בתחום משיק מצליחה להרחיב את סוג ורמת השירות וכך לרכוש לקוחות חדשים.

בדיקות

יש לקבל מסמכים פיננסיים וכלכליים המבוקרים על ידי רואי חשבון. כך מאזני חברה, דו"חות רווח והפסד של עוסקים מורשים ועוד. נתונים נוספים הם לגבי מצב העסק הארגון וכוח האדם שלו ועוד. השלב הבא הינו המשא ומתן. כאשר שני הצדדים מסכימים בעל פה על כל הסעיפים אזי יש לחתום על הסכם מסודר ומפורט. הוא חייב להיערך על פי החוק הקיים ומעורבים בו עורכי דין המייצגים את שני הצדדים. לאחר החתימה העסקה תצא אל הדרך.

לקנות עסק בליווי ייעוץ וליווי

מומלץ להיעזר ברו"ח "עובד כדורי" בעל המוניטין בתחום. הוא יכול לייעץ, לבדוק נאותות של העסק, לייצג בעת המשא ומתן והכנת ההסכם וללוות את היזם בכל המהלך וגם בהמשך. כל הטיפול והשירות יהיה במקצועיות רבה ועם יחס אישי ואדיב. כניסה לעסק קיים אמורה  להיות תקינה והוא מוודא זאת במעורבותו.

קניית עסק - עושים את הצעד הנכון

רכישת עסק

רכישת עסק עושים בהזדמנויות שונות, ולרוב,  לאחר בדיקה מעמיקה. מומלץ לרוכשים להיות בעלי יכולת ניהול ועם חוש עסקי מפותח, בנוסף רצוי להגיע עם ניסיון קודם בתחום אליו רוצים להיכנס כעצמאים. כל אלו יסייעו לבצע רכישה נכונה שתצליח הלאה. רו"ח עובד  כדורי מתמחה בליווי יזמים וניתן לקבל ממנו מידע וייעוץ מקיף.

רכישת עסקים – אתגר לא פשוט

רכישת עסק/עסקים מהווה הזדמנות לשגשוג כלכלי אפשרי אבל טומנת בחובה גם סיכונים שיש להכיר. על מנת להקטינם יש צורך לבצע בדיקת נאותות על כל עסק בכל גודל, במיוחד על המורכבים ובעלי המחזורים הגדולים. הרצון לרכישת עסק מגיע בנסיבות שונות ובין היתר: כאשר  בעל עסק קיים רוצה להתרחב. רכישת מתחרה מהווה הזדמנות לקבל לקוחות נוספים, ובנוסף, לסלק מתחרה עקשן. יש אחרים המבקשים תחום פעילות חדש המשיק לפעילות המרכזית, יש אנשים בתחילת דרכם העסקית המוכנים לשלם סכום כסף על מנת לקבל עסק פעיל שאף מרוויח. כאן הם מדלגים על השלב הקריטי של בניית עסק וגם מקבלים ליווי וידע מצטבר הקיים בעסק. בדיקת נאותות מטרתה קבלת מידע מקיף על העסק ופעילותו. במקרה של חברה יש צורך לראות מאזנים מבוקרים על ידי רואי חשבון, במקרה של עסק אחר דו"חות מבוקרים דומים. כל אלה כוללים מחזורים עסקיים חודשיים ושנתיים, רווחים והפסדים, תזרימי מזומנים, התחייבויות קיימות ועוד. בנוסף, יש צורך לראות חוזים עתידיים, להכיר את הידע הארגוני, את ההון האנושי, לקבל רשימת לקוחות וספקים, לבדוק נושא המוניטין וכל מידע רלוונטי אחר היכול לסייע בקבלת ההחלטות.

משא ומתן

לאחר שמצוידים בכל המידע הנ"ל ובמידע אחר שהגיע ממקורות שונים מגיע שלב המשא ומתן. במידה והמשא ומתן עולה יפה, אזי מגיעים לשלב עריכת ההסכם אשר יכלול את כל ההסכמות ואת כל האלמנטים הנדרשים. חתימה על הסכם מוציאה את העסקה לדרך.

ייעוץ מקצועי לקניית עסק פעיל

מומלץ להיעזר ברו"ח עובד כדורי בעל המוניטין בתחום. ברשותו ניסיון וידע מצטברים. הוא יסייע לאורך כל התהליך בייעוץ, בבדיקת נאותות, בעריכת ההסכם, בליווי צמוד ובכל מה שנדרש. חשיבות שירותיו היא גם למניעת טעויות קריטיות של הרוכש.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    מכירת עסק

    מכירת עסק נעשית כאשר שני בצדדים לעסקה מסכימים לה. תחילת התהליך הינו במשא ומתן וסופו המוצלח בחוזה הנערך על פי החוק. לכל צד מחויבות משלו והוא חייב להתנהל על פי...

    המשך קריאה

    חברות למכירה

    חברות למכירה מוצעות בתחומים עסקיים רבים ויש ביניהן חברות קטנות וגדולות. רוכשים פוטנציאליים מגיעים לעסקאות כאלו מסיבות שונות. בכל מקרה, כדאי לכל אחד מהם לעשות בדיקה מקיפה על העסק ומצבו....

    המשך קריאה

    מפעל למכירה

    מפעלים למכירה יד שניה מפעל למכירה יכול להיות קטן או ענק בעל מחזורי פעילות גבוהים. רוכשים פוטנציאליים בוחרים את העסק המוצע באתרי יד 2 ובאתרים אחרים ומחליטים להתחיל בתהליך הבדיקה. שיקוליהם...

    המשך קריאה

    עסקים למכירה

    עסקים למכירה מוצעים בתחומים שונים, חלקם מסורתיים ואחרים מתקדמים. הם מפורסמים באתרי אינטרנט, בעיתונות ברדיו וכדומה. כל הרוכש עסק חייב לבצע בדיקה יסודית.  יש לערב עורכי דין, רואי חשבון ויועצים...

    המשך קריאה