טעויות שכדאי להימנע מהן בעת מכירת העסק שלך

תכנון נכון יכול להתבטא באלפי שקלים בכיס.

כל יום בעלי עסקים עושים טעויות דרסטיות בעת מכירת החברה או העסק שלהם ומפסידים בתהליך אלפי שקלים. כל העבודה הקשה וההשקעה לטווח הארוך שלהם יורדים לטמיון. לעיתים קרובות, ניתן למנוע בקלות טעויות אלה. כיזמים, הם חלמו פעם להחזיק עסק משלהם ולבנות אותו להצלחה – לקצור את הפירות בדמות מכירה עסקית מוצלחת. נשמע כמו תוכנית נהדרת! אך ביצוע המכירה אינו קל ככל שזה נשמע.

להלן חמשת הטיפים שלי שיעזרו לך להימנע ממלכודות עסקיות, אכזבה וכסף אבוד במהלך מכירת החברה:

טעות 1: לא מתכננים קדימה או מחכים יותר מדי עם מכירת העסק:

המתנה ארוכה מדי, או אי תכנון מראש, עלולה לגרום לבעלי עסקים רבים להחמיץ את חלון ההזדמנויות שלהם. זה יכול לקחת בין כמה חודשים לכמה שנים למכור עסק, לכן תכנון ארוך טווח הוא המפתח לכל מכירת חברה עסקית מוצלחת. על ידי שמירת רשומות מעודכנות, היסטוריה עסקית מפורטת ותיק מכירות (תיק משקיע) בהישג יד בכל עת, זה יביא לתכנון שלך להשתלם. אתה פשוט אף פעם לא יודע מתי אותו קונה מושלם עשוי להיכנס לעסק שלך ולהציע לך הצעה שאתה פשוט לא יכול לסרב לה.

חוסר תכנון מכירת החברה הוא טעות שגויה מצד בעלי עסקים. גם אם אין לך תוכניות למכור את החברה בקרוב, עליך עדיין לחשוב כמו "מתכנן מכירה". אם הקונים הפוטנציאליים רואים שאתה מתכנן ושוקל את זה די הרבה זמן ושלא מדובר במכירה מהירה של "שליפה מהמותן", המחיר שלך יהיה הרבה יותר גבוה. הוסף לזה את הביטחון שתהיה לקונה ברכישת העסק

שלך אם יראה שיש אסטרטגיה למכירת החברה ושהיא לא מונעת מתוך ייאוש.

טעות 2: לא למצוא את האדם הנכון לייצג את העסק שלך:

איתור המתווך או היועץ הנכון שיעזור לך למכור את העסק שלך הוא קריטי להצלחתך. לעתים קרובות בעלי עסקים הולכים עם האדם הראשון שהם פוגשים רק כדי להניע את התהליך. זה יכול לעלות לך זמן וכסף בטווח הארוך. בתוך כמה חודשים ייתכן שלא תראה תוצאות ותצטרך להמשיך לחיפוש מחדש. לקחת זמן לראיין מתווכים רבים ולבחון תוצאה מציאותית של הצפוי תביא אתכם לכיוון הנכון.

ציטוט של מיקרה אמיתי "במקרה שלי, סגרתי עם המתווך הראשון איתו שוחחתי. הוא נראה כמו האדם המושלם למכור את העסק שלי. אחרי הכל, היה לו רקע בתחום הקמעונאות (וזה היה התעשייה שלי), הוא היה ידידותי והכי טוב שהוא העלה תג מחיר גבוה. למרבה הצער, זה היה טוב מכדי להיות אמיתי מכיוון שהוא ביקש יותר מדי. על ידי העלאת המחיר הוא גרם לי לחתום על החוזה מולו אך מעולם לא ביצע את מכירת החברה. אחרי שישה חודשים מבוזבזים החלטתי סוף סוף להמשיך הלאה". למדו מהטעות שלי, ראיינתי 12 מתווכים נוספים לפני שחתמתי על חוזה נוסף " המתווך החדש היה בעל גישה מציאותית יותר והחל להביא לי לידים בחודש הראשון".

טעות 3: לחשוב שאתה לא צריך לקדם או לשווק את עצמך:

לחשוב שמתווך יעשה את כל העבודה בקידום המכירה שלך יכול להיות קטלני. אתה האמרגן הטוב ביותר עבור העסק שלך. מי מכיר את העסק שלך יותר טוב ממך? אף אחד אין לו את המוטיבציה, נלהב ובקיא בעסק שלך יותר ממך. מתווך עשוי להביא לך פעילות כלשהי, אך חשוב שתמשיך לקדם גם בעצמך.

אם תראה שהפניות לא מתפתחות לכיוון מכירת החברה, עליך להבין שעליך להיות מקדם מכירה עסקית משל עצמך. אבל הטריק הוא לקדם מכירה מבלי שידעו אותה בקהילה שלך, בקהל הלקוחות שלך ובעובדים שלך. איך התכוונת לעשות את זה? היכן אתה מוצא אנשים שמעוניינים לרכוש את סוג העסק שלך.

ציטוט "שאלתי את עצמי את השאלה "מה גורם לאנשי מכירות לפעול?" כֶּסֶף! אז התיישבתי וכתבתי מכתב שמסביר מדוע ואיך אני רוצה למכור את העסק המצליח שלי. הצעתי בונוס לאנשי המכירות שלי כדי לשלוח לי קונה. מיד הטלפון התחיל לצלצל ונכנסו לידים נוספים. תוך כמה שבועות יצרתי הייפ כזה שהיו לי שלושה קונים שונים לחברה שעבדו על רכישת העסק במקביל.

ככל שתשקיע יותר בתכנון מכירת החברה שלך, כך תוכל להשיג מחיר טוב יותר. זכור כי הקונה הפוטנציאלי יחשוד מאוד בסיבת המכירה שלך. הכן את התוכנית והאסטרטגיה שלך כדי למנוע פחדים. בדיוק כמו שהקמתם את העסק עם תוכנית חזקה, מכרו אותה גם עם תוכנית חזקה.

טעות 4: לבקש יותר מדי או מעט מדי עבור העסק:

קביעת תג מחיר גבוה מאוד או לא מציאותי בעת מכירת העסק יכול להוביל לרחוב ללא מוצא. הצפייה להשיג מחיר מופרז עבור עסק שמייצר מעט או ללא רווח היא פשוט להשתמש בחוש עסקי רע. שקול את הענף שלך, עסקים דומים, הכלכלה והשוק שלך כאשר אתה מתמחר את העסק שלך למכירה.

מצד שני, עסק שלא מניב רווחים עשוי לעשות לו טוב עם מכירה החוצה. סוג מכירה זה יכול לייצר תזרים מזומנים מידי ומחזור מהיר. יותר מדי בעלי עסקים שלא השיגו רווח, או שיש להם בעיות תזרים מזומנים, מפספסים את ההזדמנות הנפלאה הזו. סיבות אפשריות להפסד בעסק נובע מאיבוד אנרגיה ומוטיבציה או משום שאולי לא ירצו להודות בתבוסה או כישלון. זכור שזה עסק – אל תדאג לקחת את זה באופן אישי. חפש את ההזדמנויות החשובות ביותר לעסק שלך.

טעות נוספת היא לתמחר את העסק נמוך מדי בעת מכירת העסק. לעתים קרובות בעלי עסקים יתמחרו את עסקם נמוך מכיוון שהם שחוקים, סובלים ממחלה או שלא קיבלו עצות טובות. הכן קודם את שיעורי הבית. האזן למתווכים העסקיים, רואי חשבון ויועצים. ערוך מחקר אודות מכירות עסקיות אחרות לפני תהליך המכירה.

טעות 5: מכירה לאדם הלא נכון:

לקיחת ההצעה הראשונה שמתקבלת בעת מכירת החברה עשויה שלא להיות בחירה נבונה. יתכן שזו לא בהכרח ההצעה הטובה ביותר שלך. מכירת העסק שלך עם מעט כסף שנותר בעסק או ללא כסף, יחד עם חוזה מורחב עלולה לגרום לך לאבד את כל זה

מכירות חברות עסקיות לרוב משתבשות לאחר שהבעלים החדש משתלט. הבעלים החדש עשוי להיות חסר ניסיון עסקי, להיות בעל ראש סגור או להיות מנהיג גרוע. הרשימה נמשכת ונמשכת. בעל עסק מצליח גורם לזה להיראות קל, אך שינוי בתמהיל ועלול להתרחש אסון. כשזה קורה, הבעלים החדש בסופו של דבר יוצא מהעסק ומשאיר את הבעלים הקודם עם קופה ריקה. עצוב לי לראות עסק נכשל לאחר שנים של הצלחה בגלל חוסר שיפוט נכון בעת מכירה עסקית זו.

הערך את האפשרויות שלך בעת מכירת החברה ובצע את הבחירה הטובה ביותר לטווח הארוך. שאל את עצמך, האם זה האדם הטוב ביותר לקנות את החברה ולנהל את העסק שלי? לחלופין, האם הם יכולים להתחבר במהירות לקהל הלקוחות שלי וללמוד כיצד לשווק ביעילות? כאשר מכירת החברה העסקית מתנהלת כמתוכנן, היא יוצרת הזדמנות אדירה לשני בעלי העסקים וההצלחה נמשכת.

​פוסט זה אמור לשמש למטרות הסברה בלבד ואינו מהווה ייעוץ משפטי, עסקי או מס. כל אדם צריך להתייעץ עם עורך הדין שלו, היועץ העסקי או יועץ המס ביחס לעניינים המוזכרים בפוסט זה. אנו לא לוקחים אחריות על פעולות שנעשות בהסתמך על המידע הכלול במסמך זה.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עוד בנושא

    אתרי אינטרנט מובילים לפרסום "עסקים למכירה"

    ישנם מספר דרכים למכור עסק או למצוא עסק למכירה : שימוש ביועץ או מתווך עסקים. שימוש בלוחות פרסום אתרי אינטרנט של עסקים למכירה. פנייה ישירה לגופים או עסקים שלדעתכם יכולים...

    המשך קריאה

    אילו שיקולים נלקחים בחשבון בדרך לעסקה מוצלחת

    לכל עסקה יש שלושה היבטים: פוטנציאל ההפסד פוטנציאל הרווח ההסתברות שכל אחד מהתרחישים יקרה שלושת הפרמטרים האלה חיוניים לקבלת החלטה מושכלת ונכונה לגבי כדאיות העסקה, אך הראשון עשוי להיות החשוב ביותר. אם...

    המשך קריאה

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע?

    איך משקיעים בוחרים במי להשקיע על ידי בחינת המייסדים, הבעלים , מנהלים ואנשי מפתח מרכזיים בפרמטרים הבאים : 1.  IQ: Intelligence Quotient - אינטיליגנציה שכלית. יכולת אינטלקטואלית . 2.  EQ: Emotional  Quotient  -  אינטיליגנציה רגשית.  יכולת רגשית לדבר עם משקיעים. לקוחות. עובדים. ספקים. 3.  AQ: Adversity...

    המשך קריאה

    אסטרטגיות ומתווים של עסקאות מיזוגים ורכישות

    מרץ, 2022  מבוא ישנם מספר שיקולים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחינת אסטרטגיה של טרנזקציות במיזוגים ורכישות (A&M) . ישנם מספר מתווים, שלהם היבטים בתחומים כגון :ממשלתיים, מיסוי רשות לתחרות, מתחרים, היבטי...

    המשך קריאה